you use a very old version because the latest adflauncher on my github has been for the last 7 month :
https://github.com/Voljega/amiga4recalbox/blob/master/emulateurs/adflauncher.sh
Very Old? I've downloaded it last week. ... 292, 293 are keys - F11/F12 - if i change this manually in UAE and saves this - its write to ram/ (only exists as long UAE runs) ... from this file in ram/ i have the 292, 293 and write it into adflauncher.sh. I think it should be possible to write other keys from a PC-Keyboard to this position. But i don't have an overview for the Key-mapping ![;) 😉](https://forum.recalbox.com/assets/plugins/nodebb-plugin-emoji/emoji/android/1f609.png?v=qq7v1sdgudo)
| echo "button_for_menu=2" >> raw.uae |
| echo "button_for_quit=3" >> raw.uae |
so this uses button instead of key.... but you won't be able to use two buttons at the same time for quitting or entering the menu.
Single-Buttons aren't good on a gamepad
=> Keys on Keyboard are better ... my opinion ... that's the reason for F11/F12 fix ...
I've used a Logitech K400+ as Keyboard/Mouse and PS3-Gamepad (org)
also my 1600 amiga1200 games and 400 or so amiga600 games are all fully scraped so there's absolutely no problem with that if done right
a lot of amiga games also wants to have disk 2, 3 or 4 entered into first disk reader and don't use the user one, wo when you get the message just change the first disk in gui
correct ... some games only works with df0 (changed manually - no problem) ... But on the screenshot - you can see - df0-df3 => There are set Images instead adf
On EVERY Game (Multidisk?!). The only one which is not scraped runs correctly with adf in df0-df1-df2
you can also use the leds on the bottom right to see which readers are active or not, this should tell you if the change of your disk has any effect or not
I start a Game from ES -> First see: Kickstart-Screen ... No Disk Inserted. Look at the menu => only "images" set in df0-df3. Why? Whats wrong? With 4.02 = no probleme. With update to 4.1 cames the problem. I've change after update only the Part "modify the es_systems.cfg file in /recalbox/share_init/.emulationstation " from your guide.
If the Amiga is officially supported: Do I have to undo the modifications from your manual?
Noch mal auf Deutsch - vielleicht drücke ich mich in Englisch falsch aus ![;) 😉](https://forum.recalbox.com/assets/plugins/nodebb-plugin-emoji/emoji/android/1f609.png?v=qq7v1sdgudo)
Ich habe die adflauncher.sh von letzter Woche. Dort hab ich die beiden Zeilen eingefügt um F11 und F12 FEST zu setzen (default ist das ja nicht). 292/293 hab ich von UAE. Ich hab F11/F12 für Menu/Quit gesetzt und gespeichert. Das ganze wird in ram/ gespeichert. Die Konfig dort also angeschaut und 292/293 gesehen und in die adflauncher übernommen. Ich weiß nicht wie du darauf kommst das meine adflauncher.sh alt sei ... das sind Anpassungen von mir. Mit Buttons @ Gamepad kam ich nicht zurecht - im Eifer des Gefechts oft drauf gekommen -> schwupp im ES gelandet ![:( 😞](https://forum.recalbox.com/assets/plugins/nodebb-plugin-emoji/emoji/android/1f61e.png?v=qq7v1sdgudo)
Zu dem Problem mit den ADFs.
Ich starte ein Spiel. Laut gamelist.xml ist der Path passend zu dem ADF. Ich starte -> Es kommt der Kickstart-Screen der mir sagen möchte das keine Diskette eingelegt ist. Ich öffne das UAE-Menu und sehe: es sind in allen 4 Slots die Scraped-Images (.png) eingelegt. Ich hab das scraping ganz frisch gemacht: ALLES in den Verzeichnissen gelöscht außer den ADFs. Reboot. Scraped mit UXML. Scraped mit ES klappt nicht => Amiga kennt der nicht. Ich bekomme ständig nur SNES, Gamedrive-Versionen vorgeschlagen (Bilder...) mit UXML klappt das hingegen. Bei anderen Platformen klappt das. Irgendwas scheint hier nicht sauber zu sein. Mit 4.02 vor paar Tagen hat das ganze noch sauber geklappt. Mit 4.1 (update) nicht mehr. Ich hab nur oben genannte Stelle nach Update neu gemacht.