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    • RE: Abkürzungen bei MAME Arcade Roms

      Hallo zusammen
      Finde diesen Artikel ebenfalls noch interessant. Leider in Englisch 😞

      http://www.mameworld.info/easyemu/mameguide/mameguide-roms.html

      Auf der Seite sind generell dazu viele Infos schon schön zusammengetragen.

      Grüsse aus der Schweiz
      hstampfl

      PS: Die Hauptseite zu den Guides sind hier (http://easyemu.mameworld.info/mameguide/mameguide.html)

      posted in Emulatoren Arcade/PC/Konsole
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    • RE: Your recalbox / Vos recalbox

      Hello togehter Here is my single player arcade machine. PortaPi Arcade It's a PortaPi from Retrobuiltgames.com and it's running now recalboxOS. The white buttons on the left side are for select + start. the black buttons on the right side control the sound volume. The top buttons are not used within recalboxos, because of the joystick driver implementation. Kind regards Heinz

      posted in Your recalbox
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    • RE: Stellt euch vor

      Ich bin schon seit längerem "ghost" reader von den Github Repositories und dem Forum hier. 😉

      Ich komme aus der Schweiz und sammle so alles was mit Konsolen zu tun hat 😉 Meine Signatur lässt grüssen.

      Beruflich hab ich auch mit Tasten zu tun. Linux und Windows sind kein Fremdwort für mich.

      Warum ich Retrogaming Fan bin, gute Frage, keine Ahnung, glaube da sind meine Eltern schuld....Hab mit C64 angefangen anno....genau domini.

      Hab ein paar RPIs rumstehen und schaue mir immer mal wieder was neues an....Ab und zu kommt auch ein Lötkolben zum Einsatz.
      Aktuell bin ich Interessiert an den MAME, C64 und AMIGA implementierungen....

      @Nachtgarm: Die 4.1 hab ich mir gestern kompiliert 😉 - Der Bootscreen sieht ja sowas von cool aus.....

      posted in WICHTIG - Bitte erst Lesen!
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    • RE: Stellt euch vor

      @Nachtgarm Danke. - ja, hat "nette" Sachen parat. Geht recht zügig voran jetzt wo ein paar mithelfen bei der Entwicklung 😉

      posted in WICHTIG - Bitte erst Lesen!
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    • RE: Stellt euch vor

      Ich bin schon seit längerem "ghost" reader von den Github Repositories und dem Forum hier. 😉

      Ich komme aus der Schweiz und sammle so alles was mit Konsolen zu tun hat 😉 Meine Signatur lässt grüssen.

      Beruflich hab ich auch mit Tasten zu tun. Linux und Windows sind kein Fremdwort für mich.

      Warum ich Retrogaming Fan bin, gute Frage, keine Ahnung, glaube da sind meine Eltern schuld....Hab mit C64 angefangen anno....genau domini.

      Hab ein paar RPIs rumstehen und schaue mir immer mal wieder was neues an....Ab und zu kommt auch ein Lötkolben zum Einsatz.
      Aktuell bin ich Interessiert an den MAME, C64 und AMIGA implementierungen....

      @Nachtgarm: Die 4.1 hab ich mir gestern kompiliert 😉 - Der Bootscreen sieht ja sowas von cool aus.....

      posted in WICHTIG - Bitte erst Lesen!
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    • RE: Abkürzungen bei MAME Arcade Roms

      Hallo zusammen
      Finde diesen Artikel ebenfalls noch interessant. Leider in Englisch 😞

      http://www.mameworld.info/easyemu/mameguide/mameguide-roms.html

      Auf der Seite sind generell dazu viele Infos schon schön zusammengetragen.

      Grüsse aus der Schweiz
      hstampfl

      PS: Die Hauptseite zu den Guides sind hier (http://easyemu.mameworld.info/mameguide/mameguide.html)

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    • RE: Can recalbox make scan lines?

      You can configure scanlines within the new 3.3.0 (Beta). You have to configure it in recalbox.conf. The instruction is in the wiki on github.

      posted in Recalbox General
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    • RE: 1 GPIO button added per player

      GPIO works fine for me. Thanks for the hotkey.

      posted in Recalbox General
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    • RE: Shaders

      ups, this was an copy&past error. I wouldn't copy my recalbox.conf and I added the wrong file into the zip. add this to your recalbox.conf at the end:

      # ------------ S - SHADERS ----------- #
      ##Sample: <emu>_shader=<presetfile>.glslp
      ##
      gb_shader=dot-green.glslp
      mastersystem_shader=dot.glslp
      

      It's generally activated on all retroarch/libretro emus within emulationlaucher.sh. In /recalbox/scripts/emulatorlaunch.sh I have enable_shader="$essetting get EnableShader" enable_shader=„true" you need to delete this line with (enable_shader=„true") as soon as the optionssetting via emulationstation is ready. The logic for loading the shaders is now like this: - First it looks if shaders are enabled. - Second it look if a shader for this emulator in recalbox.conf is configured -> shaders/<emulator>/<file>.glslp - Third it looks in shaders/_presets/ if there is a <emulator>_default.glslp - Last but not least it will load when nothing is there default.glslp in shaders/_presets - When Shaders are desibled I do set the video_shader_dir, so the user has the ability to activate the shader via RGUI.

      posted in Recalbox General
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    • RE: Shaders

      I have attached my solution. It should work wtih 3.2.11, but I advice to backup first emulatorlauncher.sh before replace it with my files. 1. extract zip file and scp and replace the provided files on your recalbox installation. in /recalbox/share/shader/ you should then have the shader files. (I haven't converted all RetropieShaders yet, more will come later) 2. verify that retroarchsetting.sh and emulatorlauncher.sh is executable. If not execute 'chmod +x <filename>' 3. Copy SHADER Section from recalbox.conf.template to your recalbox When you now execute gb emulator you should now have the green-dot.glslp shader loaded. Each retroarch/libretro core can have loaded his own shader preset file. I have enabled shaders in emulatorlauncher.sh globally. It first looks if a presetfile is defined within recalbox.conf. If not it loads a predefinded default.glslp from _presets folder. Regards Heinz Edit: File was to big. Download it from here: http://www.mpf.li/recalbox_shaders.zip

      posted in Recalbox General
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    • RE: Shaders

      Hi, I can help you. I have implemented a shader solution within version 3.2.9. I am not at home now, I will update you with more informations this evening. Regards Heinz

      posted in Recalbox General
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    • RE: THT Arcade Console 2P USB controller

      I have wired my arcade stuff directly to the gpio and it works fine. the only limitation I do have is because of the missing hotkey in the mk_ driver. This is only noticable within N64 emu.

      posted in GamePad/GPIO/USB encoder
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    • RE: THT Arcade Console 2P USB controller

      I think this is because of a missing driver within recalbox os. can you provide a dmesg output from commandline right after inserting the usb controller?

      posted in GamePad/GPIO/USB encoder
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