[Recalbox 9] Theme Next Pixel
-
@lackyluuk Hi thx for your feedback!
i recommand downloading whole package each time a new version is out, this will ensure everything go the way it should -
more teasing...
-
DUDE, you make me crazy
Fantastic work so far! -
Bonjour, la version 1.3 sera t'elle dispo dans la journée ? Je suis pressé d'essayer les "customs scrap..."
-
@myst ya I agreed your sentence.
-
Last teasing before release...
-
@myst I want!
-
Trop top !
Je suppose qu'il faut scrapper toutes les images individuellement pour avoir ce rendu (boxart, logo...).
Peux-tu nous dire ce qu'il faut récupérer ? -
-
On pourra utiliser aussi arrm pour ton thème ???
-
@virus-man Aucune idée, jamais tester Arrm mais s'il accepte les mix custom ça doit pas poser de soucis
-
@myst Bonjour, quand pense tu le mettre à dispo?
-
@myst Pour Arrm il me semble que la structure du fichier différe légèrement (j'utilise les 2, mais j'ai une préférence pour Skraper).
-
il prends les custom mix et s il faut on verras avec @nexusone13 pour qu il voit ce qu il peux faire
-
@myst Vivement ta prochaine release t'assures man ^^
-
Pour Arrm il faut demander @nexusone13, de ce que j'ai vu de sa video tutorial je n'ai pas l'impression qu'il soit possible d'utiliser des mix custom mais je peux me tromper.
-
@mYSt vraiment un superbe travail une date concernant la release ? hate de mettre à jour
-
@myst Justement, j'utilise Skraper (qui est un super outil au passage) et je me demandais s'il fallait faire un mix custom dans Skraper ou bien skraper tous les types d'images pour que ton thème fasse son propre mix custom.
-
@myst Faudra que tu nous fasses un mini tuto quand tu releases pour simplifier les choses pour tous ^^
-
@scavy c'est déjà fait ;), voici un extrait de la doc pour que ça soit clair pour tout le monde. Pour les non anglophone un google translate doit faire le taf
Installation
To scrap images using Next pixel custom mix you need to use a tool such as Skraper. I won't explain much about Skraper as there is already all the info needed around and you may get help from Skraper thread from Recalbox forum or from Discord. Once you are familiar with Skraper let's have a look on how to scrap using Next Pixel mix.
First you need to make sure Next Pixel theme is installed since custom mix files are install along with Next Pixel theme.
- Launch Skraper and select MEDIA tab.
- If any media exists remove them all using minus or scissors buttons on the left, then click plus buton to add a media.
- Select USER PROVIDED MIX from list box under your media and then browse to your Next Pixel theme installation folder and select data/mix/next_pixel.xml.
- Mix name should match your Next Pixel package, if you installed 1080p package mix name should be NEXT PIXEL MIX 1080, for 720p > NEXT PIXEL MIX 720, etc...
Warning this means that if you switch package later on you should scrap your games again, since each packages use an optimized mix for its resolution.
For Raspberry Pi users with low memory (2go or less) using 720p package, if you have memory issues you may reduce scrap image resolution. To do so resize images as following:Don't forget to check Keep image ratio
- If you doesn't want to add videos you're done, just launch your scrap.
- If you want to add videos click plus buton to add a media and Select VIDEO from list box under your media.