@dcervi : I totally agree with you.
Sounds like I will port my fixes/enhancements over batocera.linux (Recalbox fork)
http://github.com/nadenislamarre/batocera.linux/
Best posts made by rtissera
-
RE: Development migrated to Private repositories?
Latest posts made by rtissera
-
RE: Odroid XU4 - compiling recalbox against DRM/KMS + GBM
@substring OK good to know might be useful soon as I am pretty close to having a Rock64 recalbox image (fbdev based).
If you have a branch or repo to share with your kms changes I would be happy to have a look at it.
-
RE: Odroid XU4 - compiling recalbox against DRM/KMS + GBM
@substring The good news is the KMS driver baked in SDL2. I gave a shot at it and managed to get some experimental RetroPie build working fine (both ES and RetroArch) with GBM/KMS rendering on a Rock64. I do not have a Tinker board (yet) but it should be pretty similar.
Meanwhile RetroPie opened an official pull request for Rock64 support and also has Tinker support through KMS/DRM.
Of course it's another story to bring this to Recalbox buildroot system.
-
RE: Odroid XU4 - compiling recalbox against DRM/KMS + GBM
@jkno23 said in Odroid XU4 - compiling recalbox against DRM/KMS + GBM:
Has compiling against DRM/KMS + GBM under Odroid XU4 any advantages for recalbox? - Please see below the post from memeka from 11th October on odroids forum.
Not for kernel 3.10 since the Mali fbdev driver has vsync properly integrated in, but for newer Odroid XU4 kernels 4.9 and 4.14 I think it is the way to go since I have heard vsync is not working on the fbdev driver of these kernels.
By the way, the KMS/DRM approach is needed to support Rockchip based boards like Asus Tinker Board (RK3288) and Rock64 (RK3328).
-
RE: Compatibilité Manette CSL – USB Wireless Gamepad
@substring Rien du tout, au contraire, je me réjouis de voir mes contributions au projet à nouveau disponibles et intégrées (il me semble) dans le repo gitlab actuel.
-
RE: Compatibilité Manette CSL – USB Wireless Gamepad
@rockaddicted Tu veux dire maintenant que vous êtes à nouveau dans les clous vis à vis des licences open source des logiciels qui composent Recalbox ?
-
RE: Development migrated to Private repositories?
@dcervi : I totally agree with you.
Sounds like I will port my fixes/enhancements over batocera.linux (Recalbox fork)
http://github.com/nadenislamarre/batocera.linux/ -
RE: Xin Mo 20 pins HotKey non fonctionnelle
@acris Merci ton ta réponse acris.
Je vais décâbler et recâbler ce qu'il faut demain, tant pis ! -
Xin Mo 20 pins HotKey non fonctionnelle
Bonjour,
Je finalise la mise au point de mon bartop 2 joueurs basé sur Recalbox 4.1 Git.
Ma config : 6 boutons par joueur sur le control panel, 2 boutons (START / SELECT) par joueur sur le front panel et une HotKey dédié.Tout est relié de manière parfaitement symétrique comme indiqué ici : https://github.com/recalbox/recalbox-os/wiki/Xin-mo-(FR)
J'ai consciencieusement testé tous les boutons 1 par 1 sur un PC avant de connecter la carte à mon ODROID XU4 et je confirme que chaque bouton fonctionne parfaitement.
Sans rajouter la ligne usbhid.quirks qui va bien, un seul joueur fonctionne, hotkey comprise.
En rajoutant la ligne usbhid.quirks qui va bien dans mon boot.ini pas de souci pour activer les deux joueurs, mais je perds la hotkey !!La seule différence que je vois vis à vis du Wiki est que la hotkey est câblée sur les broches P2 chez moi, mais je doute que cela fasse une différence.
Est-ce que quelqu'un a une idée (outre que décâbler / recâbler la HOTKEY ce qui me demande beaucoup de travail, longue histoire...) ?
Merci par avance pour vos réponses et votre temps.