Falla la personalización de archivos de configuración .uae
-
Buenas a todos.
Estoy teniendo problemas con la correcta configuración de los archivos .uae de cada imagen .adf de juegos de Amiga.
Según la documentación, para hacer la personación de cada juego/programa, debe acompaña**e con un archivo que se llame igual que la imagen, pero terminado en .uae donde se sobre-escriban los valores que desean cambia**e cuando recalbox genere el archivo .uae final que será pasado al emulador amiberry.
Sin embargo, es curioso, porque cuando escribo en dichos archivos los valores que deben cambia**e, solo toma algunas, pero otros no, por ejemplo, si escribo "show_leds=no", si funciona, pero si incluyo por ejemplo "floppy_speed=800" - que de hecho, viene en la configuración de ejemplo -, este argumento lo ignora, y cuando arranca el emulador, siempre pone la velocidad al 100%, y como esto, otros tantos valores, por ejemplo, si un juego tiene varios discos, no permite especificar df1, df2... los ignora.
He visto que esta configuración la generan unos script en Python, pero como vienen en el filesystem /usr/lib que esta protegido, no pueden modifica**e - de forma sencilla -, y tampoco he entrado en detalles de lo que hacen los scripts, pero pienso que el problema esta ahí.
Si pudiesen echarme una mano, lo agradecería, pues aunque cambiando la configuración a mano, cada vez que se arranca el emulador, funciona, es molesto tener que hacerlo cada vez y no poder dejarlo preconfigurado para cada juego.
Gracias
-
@masoftware you'll have more help in english, maybe use deepl.com to translate
-
Thanks voljega, rewrite in English.
I am having problems with the correct configuration of the .uae files of every .adf image of Amiga games.
According to the documentation, in order to personalize each game/program, it must be accompanied with a file called the same as the image, but ending in .uae where you overwrite the values you want to change when recalbox generates the final .uae file that will be passed to the amiberry emulator.
However, it is curious, because when I write in these files the values that should be changed, only takes some, but not others, for example, if I write "show_leds=no", if it works, but if I include for example "floppy_speed=800" - which in fact comes in the example configuration -, this argument ignores it, and when the emulator starts, always sets the speed to 100%, and like this, several other values, for example, if a game has several disks, does not allow to specify df1, df2...ignores them.
I've seen that this configuration is generated by some Python scripts, but as they come in the filesystem /usr/lib that is protected, they can't be modified -in a simple way-, and I haven't gone into details of what scripts do, but I think the problem is there.
If you could give me a hand, I would appreciate it, because although changing the configuration by hand, every time you start the emulator, it works, it's annoying to have to do it every time and not be able to leave it preconfigured for each game.
Thanks
-
@masoftware so :
- documentation is obsolete
- uae system per game basis seems broken
- if you want to modify systems files, you need to remount partition as write, in SSH :
mount -o remount, rw /
- or what you can do is add a single
.uaeconfig.uae
file inside the roms folder for the system you use (either amiga600 or amiga1200) containing what you want to modify, it should work. Maybe in a subfolder of the rom folder you also need to add it.